Japanese speech help

RollEXE

Member
Japanese speech help

So, for one of our assessments we have to present a speech in front of an audience. I've written it all up, and the theme is "family eating habits".

The problem I have is that I might have some grammatical mistakes. So, if anyone could be so kind to check and proofread my speech for me, (it's not long), I would be ever so grateful. ^_^

Oh, and if there's any kanji by chance you don't know, since I looked them up in the dictionary and all, don't hesitate to ask. :)

みなさん、こんにちは。私の名前はアリスです。
私はニュージーランドからを来た、ニュージーランドはたぶんかしゅぎの国なので色々なちがう食習慣があります。

私の家族は毎日ばんごはんはお母さんはおいしい中華りょうりをつくって、家で一しょに食べます。でも、朝ごはんはちがう時を食べます。昼ごはんは私は学校で友達と一しょにサンドイッチを食べながらはなします。学校のカフェテリアで色々な食べ物を買うことができます。
週末には、家族と一しょに食事をして、時々、テレビを見ながら食べます。食事をしてからおさらをあらうことやテーブルはきれいになることがあります。私の家族は全部はしをつかいます。

日本人は食べる前に「いただきます」と食べたあとで「ごちそうさま」と言うことがありますが欧米人はそのことがありません。たいはんの欧米人の朝ごはんはミルクやこくものやトーストなどを食べて、昼ごはんはサンドイッチやサラダなどを食べて、ばんごはんはサンディーローストとマッシュウポテトとやさいとグレービーなどを食べます。フォークとナイフをつかって、おさらをあらうこともあります。
日本人と欧米人はたくさんちがうことがありますが私は面白いと思います。皆さんはどちら文化の食習慣が好きですか?

Thanks in advance!!!!